Counting my blessings, #9

Blessing - Lewis

Another day, another blessing…

If only it were that easy. I am finding some difficulties in finding blessings each day, as I seem to be grateful over and over again for the same things. It is hard to find different things. It seems to me I am grateful for so little things and it hurts a bit. I am finding I should and could be grateful for more than the same things. And I am reading about not being allowed to complain, to talk/think negative things, but it is hard.

When you live with mental and physical problems, it is hard to think only positive things. Especially since I am well known to depressions, pain and discomfort. It is really difficult not to think any negative things when your hands release something you thought they were holding, when your back hurts so much you don’t know how to sit, walk, lay down and all… But I am trying to think positive and every positive things that comes through my mind extra, it uses the time I could have spent on a negative thing. To me, that is good!

  1. I am truly grateful for every extra positive thought that comes through my mind, as it takes away time and energy to spend on negative ones.
  2. I am truly grateful for my good days, days where I don’t feel depressed, sad and hurtful, because those days I can enjoy my life.
  3. I am truly grateful for WordPress, as it gives me a place to share whatever I wish to share, it gives me a place for my outings, a place to share my blessings.
  4. I am grateful for the ability to create photo books online now, as I wish to make one of my journey through “The Magic”. Not sure if I can make it how I want it to become (I already have the outcome in my head, so hoping it is possible).
  5. I am truly grateful for my clothes, without them I would be naked. It is hard for someone with sensory overload to find clothes that are comfortable, so I am blessed with good clothes.
  6. I am truly grateful as I am still blessed with dear people in my life, who help and support me, who give me positive thoughts and feelings.
  7. I am truly grateful for stuffed animals that I have, as they help me decorate the house and they are soooooo cute!
  8. I am truly grateful that today is a less icky hot day, as much as I love the sun, I love it even more when the air isn’t icky, like today.
  9. I am truly grateful for USB sticks as they allow me to bring things I like and love with me to other places where there is USB access (like music, photo’s, video…)
  10. I am truly grateful for our car, without it I would be lost and bound at home. Now we can visit people, go to fun places and travel around.

Thank you
Thank you
Thank you

Thank you all!!!

Thanks again for your interest. I know that today, there is another exercise I should do, but seeing I have an important meeting this afternoon, I might have to postpone it to tomorrow. Then I have more time and I will be more relaxed to sit down and write it all down.

Have a nice day,

love LW Rode roos

Kind_gesture-SteveMaraboli

~ by Lonely Wallflower on May 12, 2015.

7 Responses to “Counting my blessings, #9”

  1. Even in het Nederlands antwoorden. Ik snap je en je maakt het jezelf veel te moeilijk. Je leest het en dankt elke dag, dat is inderdaad al enige tijd die je niet aan negatieve gedachten spendeert. Dat is dus zeker goed! Het is een begin.

    Wat betreft het danken, kom je nog wel op als je verder en verder komt, ik lees het niet terug om te kijken waar je precies zit, maar kijk eens om je heen, bedenk een mooi moment uit het verleden en ga zo maar door. Dank ook voor dat wat je niet dagelijks gebruikt misschien. De stofzuiger, welke je huis schoon houdt, ook al gebruik jij dat niet. Je rugpijn, heb jij je bed of bank of stoel waar je jouw ondersteuning in vindt al bedankt? Je beddengoed, je kussen waar je op slaapt, je dekbed of dekens? 😉

    De kunst is, kijk eens letterlijk om je heen, waar zit je op, waar sta je, wat ben je aan het doen, wat gebruik je nu… wel een momentje als je even niet achter de laptop zit… personen, noem ze bij naam, 1 voor 1 danken. Je kunt namelijk wel iedereen op 1 hoop gooien, maar mijn moeder zit anders in elkaar en doet weer andere dingen dan mijn pa bijv. Of mijn dochter of mijn nicht, of haar vriend weer of mijn ooms….. 😉 Ik hoop, dat ik je zo iets meer op weg heb geholpen😀

  2. Uit de reacties bij regenboogvlinder begrijp ik dat je ook Nederlands spreekt. Mijn Engels is goed genoeg om je verhaal te kunnen lezen maar zéker niet goed genoeg om mijn gedachten in het Engels onder woorden te kunnen brengen.

    Ik zou dóódmoe worden van zoveel redenen vinden om dankbaar voor te zijn, echt, daar ga ik niet aan beginnen. Wie zegt in ‘shemelsnaam dát iedere dag zo geweldig is, nou nee hoor, ook bij mensen die kerngezond zijn komen baaldagen voor en ik vind er niets mis mee en kan daar best mee omgaan.
    Ik snap wel dat je er als het ff kan niet in weg moet zakken maar waarom zou je niét eens lekker alles van je af mogen schrijven en desnoods gewoon gruwelijk de pest aan jezelf en de hele wereld hebben.

    Al die enge doodoenenrs waar wij de medemens zo vaak op trakteren lossen helemaal niets op.
    Ik pik het ook niet als men me met dat soort kreten om de oren slaat en sla lekker terug. Hartstikke knap hoor dat je zoveel zegeningen zoekt én kunt vinden maar eh….. alleen maar positief zijn is héél erg vermoeiend.;-)

    • Het is zeker niet dat ik de hele dag positief door het leven huppel. Maar de dagen dat ik die oefeningen gedaan heb, hoewel ik het boek nog niet heb afgerond, ben ik wel bewuster geworden van dingen. Zeker omdat ik erg gevoelig ben voor depressiviteit, is het voor mij erg belangrijk om zelfs in de kleine dingen iets positiefs te zien. En dat vond ik eerst super moeilijk. Positieve dingen nam ik voor lief, dat was gewoon zo, en de negatieve dingen bleef ik op hangen.
      Dus nu lukt het me al beter om dingen positief te zien en er dankbaar voor te zijn. Hoewel dat helaas niet wegneemt dat ik soms erg depressief ben, weer ga zitten neuzen over zelfmoord opties en dan gelukkig aan de bel kan trekken voor hulp. Ik ben daar toevallig net een blogje over aan het schrijven op mijn Nederlandse blog, http://ajbwib.wordpress.com
      Ik ben er pas net mee begonnen, maar denk hem vandaag of anders dit weekeind wel te kunnen posten.
      Bedankt voor je reactie!
      Liefs LW 🌷

      • Oke, dan ga ik daar eens neuzen want Engels lezen is best inspannend voor me, en ik blog nou juist als ontspanning dus sla ik anderstalige sites altijd over, maar ja, we waren nou toch al aardig in gesprek geraakt dus “streek ik met de hand over hart;-)

      • Haha je bent zeker welkom om te komen neuzen.
        Ik ben met bloggen in het Engels begonnen en later ook een andere in het Nederlands gestart. Meestal blog ik nu in het Nederlands, maar soms heb ik weer de behoefte om Engels te bloggen. Zou houd ik beide uit elkaar en overzichtelijk.
        Soms blog ik een hele tijd niet en dan barst ik weer los… Maar er staan al wel wat verschillende stukjes op mijn blog. Dus ik wens je heel veel plezier met neuzen. En zeker bedankt voor je interesse 🌷🌷🌷

      • Ja hallo, ik mag dan zélf overwegend onzin bloggen maar hefftige onderwerpen ga ik nooit uit de weg als ze op m’n pas komen;-)

  3. En daar ben je zeker welkom toe! Een gezonde discussie, een gezellig gesprek, allemaal manier om van elkaar te leren. 🌷

Leave a Reply

 
